Retur policy

100% kundnöjdhet är vår högsta prioritet.

Kontakta kundtjänst på info@nordictraining.se eller för att påbörja returen.

Avbokning av order:

Beställningar kan avbeställas kostnadsfritt om vår beställning inte har behandlats vidare i vårt system.

När ordern har behandlats kan den tyvärr inte längre avbeställas och alla returer kommer att följa normala returförfaranden.

Returer:

För att en retur ska vara giltig:

  • Du har rätt att returnera denna produkt inom 14 dagar om förseglingen är obruten och produkten inte har använts! Av hälso- och hygienskäl kan vi inte acceptera returer av använda eller öppnade produkter.


Kontakta info@nordictraining.se för att initiera returen <<<


- Ej uthämtade paket: För paket som inte hämtas ut eller inte kan levereras debiteras en avgift på 99kr för att täcka de kostnader vi har ådragit oss. Paketet kommer att förvaras på utlämningsstället i sju dagar innan det returneras till oss. Observera att du först måste hämta ut paketet och följa våra returinstruktioner om du vill returnera paketet. Underlåtenhet att hämta ut paketet från postkontoret / leveransvägran utgör inte en retur.

- Paket som inte hämtats ut omfattas inte av den normala returpolicyn.

- Om returen beror på vårt fel (t.ex. felaktiga produkter, problem med produktkvaliteten) behöver du inte betala någon returavgift.

En återställningsavgift på 10% kan läggas till inköpspriset.

Skadade försändelser: Vi återbetalar fullt ut för skadade paket.

Om du får en skadad produkt, kontakta info@nordictraining.se för ersättningsprodukter.

Paket som skickats till fel adress:

Se alltid till att din leveransadress är korrekt. När beställningen har mottagits kan vi tyvärr inte göra några ändringar av adressen eller andra uppgifter.

Observera att Nordic Training inte är skyldiga att erbjuda återbetalning om kunden har angett en felaktig leveransadress.

För att vara berättigad till retur måste din vara i samma skick som du fick den. Normal användning godkänns men om det är skador eller stora slitningar godkänns inte returen. Det måste också finnas i obruten originalförpackningen. För att slutföra din retur kräver vi ett kvitto eller ett köpbevis.

Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas: (om tillämpligt)

 * Tydliga tecken på onormal användning(Skador, tydliga slitningar)

* Alla objekt som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknas delar av skäl som inte beror på vårt fel.

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.